Terug naar nieuwsoverzicht

Nedvice in INTO business magazine

22 augustus 2023

Eigenlijk wilde hij boswachter in Canada worden, maar toen dat een mijl op zeven bleek, moest het verkeersvlieger worden. Die opleiding was echter te kostbaar. Pas toen kwamen computers in beeld. Sander Beertsen stamt, zoals hij zelf lachend zegt, nog uit het DOS-tijdperk. “Maar ik vond het leuk, computers intrigeerde mij en dus besloot ik telematica te gaan studeren.” Dit jaar bestaat Nedvice, waarvan hij mede-eigenaar is, 25 jaar. Het onderscheidend vermogen: de wijze waarop hij en zijn collega’s dienstverlening bedrijven.

Nedvice is een afkorting van networking advice, een naam die Sander destijds bedacht en waarmee hij nog steeds de spijker op de kop slaat. “Wie een integere partner wil zijn voor opdrachtgevers, moet helder communiceren en dus een advies uitbrengen in begrijpelijke taal. Vervolgens neem je de klant mee op reis en dan blijkt keer op keer dat samenwerken de sleutel tot succes is. Zo ontstaan langdurige samenwerkingsverbanden.”

Samenwerken

Sander somt tal van namen op van gerenommeerde bedrijven die al vanaf het allereerste moment, 25 jaar terug, klant zijn. “Van deze klanten hebben we ooit het vertrouwen gekregen en dat vertrouwen hebben we waargemaakt, want ze zijn nog steeds klant.” Waarna hij zegt: “Vertrouwen krijgen, dat is niet vanzelfsprekend, maar heel bijzonder.” Sander is als relatiemanager letterlijk de ambassadeur van Nedvice. Hij is trots en vertelt op een manier over zijn vak waardoor ICT inzichtelijk wordt voor iedereen. Hou het simpel, luidt zijn devies. Waarmee hij bedoelt dat vakjargon helemaal niet nodig is en je gewoon moet doen wat je belooft, en liefst iets meer. “Hier werken vakmensen, laat dat duidelijk zijn”, benadrukt hij. “Mijn collega’s en ik zijn serieus met ons vak bezig en ik ben oprecht blij dat ik elke dag weer met hen mag samenwerken. Maar ondertussen ben ik ook waakzaam en wil ik ervoor zorgen dat wij onze klanten onderweg niet verliezen. Dus vind ik dat wij ons vak niet moeilijker moeten maken dan nodig is. Onze klanten hoeven geen expert op ICT-gebied te zijn om met ons samen te werken, zolang je maar zorgt dat zij blijven begrijpen waarom je iets doet. Dat betekent dat je altijd transparant moet zijn.”

Kernwaarden

Sander zit, zoals hij zegt, het liefst naast de beslisser. Die heeft een ICT-vraagstuk. “Dan is het aan mij om de vraag achter de vraag te stellen. Doet de klant dat niet, dan doe ik dat. Want pas dan krijg je een compleet plaatje en kun je maatwerk leveren.”

De kernwaarden van Nedvice zijn verwerkt op de kleurrijke wanden op kantoor. “Integriteit staat voorop”, wijst Sander. “Daarmee bedoel ik: wees eerlijk en betrouwbaar en wind er geen doekjes omheen.” En verder: “Goede communicatie en dito samenwerking, daar hebben we het over gehad. Als derde is ‘eigenwijs’ een kernwaarde.” Hij glimlacht en zegt: “Ja, wij zijn ook een tikkeltje eigenwijs. We volgen niet altijd gebaande paden. Na zoveel jaren ervaring hebben wij onze eigen ideeën over hoe ICT-dienstverlening het beste werkt. Daar profiteren onze klanten van. Wij zijn open over wát wij doen, waaróm wij dat doen en hóe wij dat doen. Alleen dan weet de klant pas echt wat hij aan ons heeft. Dat alles maakt ons sterk in ICT”

Kort op de bal zitten

Het pad van Nedvice leidde naar groei. Er was altijd een gezonde basis om op terug te vallen. Maar het pad was soms ook hobbelig. Zoals in de tijd van de bankencrisis. “Dat was voor ons, net als voor vele andere bedrijven, een heftige tijd. Gelukkig hadden we wat vet op de botten en konden we tijdig bijsturen.” Dan zegt hij: “Voor die crisis hadden we een bedrijf met tien mensen en was ik erg tevreden met die situatie. Maar de bankencrisis was een les voor mij: je moet alert blijven en altijd kort op de bal zitten. Twee van mijn medewerkers hadden toentertijd interesse in aandelen Nedvice: Thijs Groot en Michiel Haan. Zij hebben andere kwaliteiten dan ik. Michiel is een hardwerkende techneut met verschrikkelijk veel verstand van ICT-zaken. Thijs is heel sterk in procedures en processen en het zakelijke oog van het bedrijf. Ik ben daarentegen een gevoelsmens en sterk in relaties. We vullen elkaar aan en daar zag ik toekomst in. Nu zijn we gedrieën eigenaar en hebben we ons bedrijf veranderd van een project georiënteerde organisatie in een organisatie waarin onderhoud en beheer centraal staat.”

MKB en sociale domein

Nedvice werkt met twee teams die hetzelfde werk verrichten. “Beide teams bestaan uit servicedeskmedewerkers, engineers en customer relation managers. Elke team bestaat dus uit een verticale doorsnede van Nedvice. Echter, door klanten te verbinden aan hetzelfde team, kunnen zij op elk gewenst moment geholpen worden en zorg je ervoor dat de benadering altijd persoonlijk blijft. Als een klant belt, weet iedereen binnen dat team welke klant dat is en vaak ook al wat er moet gebeuren. Bovendien passen sommige klanten beter bij het ene en sommige bij het andere team.” Inmiddels werken er 35 mensen bij Nedvice en komen klanten uit allerlei branches.

“Vertrouwen krijgen is niet vanzelfsprekend maar heel bijzonder”

Natuurlijk behoort het MKB daartoe, maar ook in het sociale domein voelt Nedvice zich, mede dankzij het bezit van de nodige soft skills, als een vis in het water. De ambitie van het bedrijf is niet om de grootste te worden, alhoewel groei inherent is aan de doelstelling: de relevantste ICT-dienstverlener van Noord-Holland worden. “Dat kun je worden door klanten zo efficiënt mogelijk te bedienen”, meent Sander. “Wees flexibel, volg de ontwikkelingen op ICT-gebied op de voet, maar wees ook zo eigenwijs om daar zelf verbeteringen en dus innovaties aan toe te voegen. Wie de verbinding met zijn klanten maakt, zal merken dat lange-termijnrelaties in het verschiet liggen.”

Nedvice zit na 25 jaar nog vol ambitie – INTO business

Meer nieuws