Terug naar projectenoverzicht

CONO Kaasmakers x Nedvice

Samen bouwen aan een veilige, schaalbare en efficiënte ICT-omgeving

De uitdaging: technische verdieping in een groeiende organisatie

CONO Kaasmakers – bekend van hun duurzame en ambachtelijke Beemster kaas – is een organisatie waar technologie achter de schermen steeds belangrijker wordt. De interne ICT-afdeling bestaat uit een compact team met functioneel ingestelde professionals. Ze zorgen dat collega’s goed kunnen werken met hun systemen en applicaties, maar voor het complexe technische beheer was extra ondersteuning nodig. Voor het sparren over strategische ICT vraagstukken en de langere termijn ontwikkeling van de ICT omgeving, zocht CONO Kaasmakers naar partij met ervaring en kennis van zaken.

Daarom ging CONO Kaasmakers op zoek naar een partner die als verlengstuk van hun eigen ICT-team kon opereren: betrouwbaar, persoonlijk, technisch sterk en gericht op samenwerking. Die vonden ze in Nedvice.

“Onze samenwerking is nog relatief jong, maar vanaf het begin goed opgezet. Tijdens de transitie zijn verwachtingen en verantwoordelijkheden helder afgestemd, en die worden nu ook echt waargemaakt.”

Gert Jan Borger, ICT-manager CONO Kaasmakers

De oplossing: samenwerking met een duidelijke rolverdeling
Nedvice ondersteunt CONO Kaasmakers met een heldere opzet:
  • De eigen ICT-afdeling blijft verantwoordelijk voor dagelijkse gebruikersondersteuning en functioneel beheer.
  • Nedvice neemt het technische beheer op zich.
  • Nedvice en CONO overleggen periodiek over de strategische ontwikkeling, aan de hand van een ICT roadmap die voor de langere termijn is opgesteld.
Het technisch beheer gebeurt onder de vlag van managed services:
  • Serverbeheer: stabiele werking van alle bedrijfssystemen.
  • Storage en back-up: veilige opslag van data met automatische herstelmogelijkheden.
  • Netwerkbeheer: bewaking en monitoring van de netwerkcomponenten zoals, firewalls, switches en access points.
  • Microsoft 365: ondersteuning en advies over functionaliteiten zoals Teams, SharePoint, Entra, Intune en Autopilot.
  • Security: bescherming van systemen en data tegen digitale dreigingen.
  • Licentiebeheer: inzicht en advies over softwarelicenties, zodat er efficiënt en compliant gewerkt wordt.
  • Werkplekbeheer: alle pc’s en laptops voorzien van de laatste software- en beveiligingsupdates, bijgewerkte virusscanner.
  • Gebruikersondersteuning: aanvullende support als verlenging van het interne team.

De dienstverlening is 24/7 geborgd via een SLA (Service Level Agreement) – afspraken over beschikbaarheid, reactietijd en kwaliteit van de dienstverlening.

Extra regie en structuur: SPOC en roadmap

Nedvice is voor CONO Kaasmakers niet alleen ICT-partner, maar ook Single Point of Contact (SPOC). Dat betekent dat ze als aanspreekpunt en coördinator optreden bij alles wat met ICT te maken heeft – ook in de samenwerking met andere partijen. Ze voeren regie bij problemen, houden overzicht en zorgen dat acties worden opgepakt.

Samen is ook een ICT-roadmap opgesteld: een strategisch plan met projecten en verbeteringen voor de komende periode. Via een duidelijke jaarkalender voert Nedvice deze projecten uit, en wordt in overleg bijgestuurd waar nodig.

Overleg op alle niveaus

Samenwerking staat of valt met goede afstemming. Daarom is een overlegstructuur ingericht op drie niveaus:

  • Operationeel: status van tickets, dagelijkse voortgang.
  • Tactisch: trends, rapportages, knelpunten en verbeteringen.
  • Strategisch: visie, toekomstige ontwikkelingen en groeiplannen.

Nedvice treedt hierin op als sparringpartner: adviserend, uitvoerend én vooruitkijkend.

De ervaring van CONO Kaasmakers

“Onze samenwerking is nog relatief jong, maar vanaf het begin goed opgezet. Tijdens de transitie zijn verwachtingen en verantwoordelijkheden helder afgestemd, en die worden nu ook echt waargemaakt.”
Gert Jan Borger, ICT-manager CONO Kaasmakers

Voor CONO is het prettig om te kunnen vertrouwen op een vaste contactpersoon bij Nedvice – iemand die de organisatie kent en snel kan schakelen. Daarnaast ervaren ze de samenwerking als persoonlijk, nuchter en doelgericht.

“We waarderen de aanpak van Nedvice: lokaal, betrokken, doen wat je zegt. En altijd bezig met hoe het nóg beter kan. Of het nu gaat om het versimpelen van processen of het strategisch plannen van groei: we doen het samen.”