ICT-ondersteuning die onderwijs en opvang door laat gaan
De uitdaging: ICT die altijd moet werken
Bij Blosse inspireren zij kinderen om tot brede ontwikkeling te komen, dat doen ze door kwalitatieve kinderopvang en basisonderwijs te bieden. De 1.200 professionals zetten zich dagelijks in voor zo’n 10.000 kinderen van 0 tot 13 jaar op 30 locaties binnen een straal van 20 kilometer rondom Heerhugowaard. Zij worden daarbij ondersteund door de diensten van het servicebureau. Een betrouwbare ICT-omgeving is hierbij onmisbaar.
Storingen moeten direct worden opgelost worden, nieuwe hardware moet snel inzetbaar zijn, en iedereen – van leerkracht tot pedagogisch professional in de kinderopvang – moet eenvoudig hulp kunnen krijgen. Daarbij is er behoefte aan één aanspreekpunt dat álle ICT-zaken regelt, ook richting andere leveranciers en ICT-partners
Al zolang informatiemanager Jan Glorie bij Blosse zit (5 jaar), vervult Nedvice die rol.
“Iedereen bij Blosse kan Nedvice direct bellen en dan lossen ze het op. Dat ontzorgt enorm. Hierdoor kan ik mij makkelijker richten op de grote lijnen op ICT gebied.”
– Jan Glorie, Informatiemanager Blosse Onderwijs
De aanpak: brede ondersteuning, snelle actie en volledige ontzorging
Nedvice ondersteunt Blosse op vrijwel alle ICT-fronten, met het gebruiksgemak voor de eindgebruiker altijd voorop.
Dagelijkse gebruikersondersteuning
- Hulp bij inlogproblemen op Windows, Microsoft 365, digitale leeromgevingen en portals
- Ondersteuning bij printproblemen, foutmeldingen en storingen
- Ondersteuning bij koppelingen met digiborden
- Een centraal aanspreekpunt (SPOC) voor álle ICT-gerelateerde vragen
Gebruikersbeheer
- Aanmaken van accounts en rechtenbeheer in Microsoft 365
- In- en uitdienstprocedures en wijzigingen bij functiewisselingen
- Toegang tot applicaties en beveiligde systemen
Microsoft 365-expertise
- Ondersteuning bij opslag, delen en synchronisatie van bestanden
- Beheer van Teams-omgevingen, documentbibliotheken, e-mail en spamfilters
Hardware en devicebeheer
- Uitgifte en gebruiksklaar maken van iPads, laptops en andere apparaten aan de collega’s
- Begeleiding bij het eerste gebruik, op alle kindcentra
- Garantieafhandeling, inclusief reparatie of vervanging bij defecten
Snelle onsite-aanwezigheid
Bij incidenten die direct ingrijpen vereisen, staat Nedvice snel op locatie. In onderwijs en opvang is continuïteit van groot belang: lessen en opvangactiviteiten moeten altijd door kunnen gaan.
Structureel overleg en samenwerking
Tijdens de periodieke overleggen bespreken Nedvice en Blosse actuele zaken, lopende projecten en toekomstige verbeteringen. Ook springt Nedvice in met extra capaciteit op locatie wanneer de interne bezetting dat vraagt.
De ervaring van de klant: makkelijk contact en altijd ontzorgd
Voor Jan Glorie is de samenwerking met Nedvice vanzelfsprekend geworden.
“Iedereen bij Blosse kan Nedvice direct bellen en dan lossen ze het op. Dat ontzorgt enorm. Hierdoor kan ik mij makkelijker richten op de grote lijnen op ICT gebied.”
Of het nu gaat om het begeleiden van een grote hardware-uitrol, het oplossen van een storing of het ondersteunen van een leerkracht met een digibord: Nedvice handelt snel, schakelt soepel en begrijpt de dynamiek van onderwijs en opvang.
“Ze weten dat als er iets misgaat, er direct actie nodig is. Dan komen ze gewoon langs. Die snelheid is voor ons cruciaal.” , aldus Jan Glorie
Met Nedvice als vaste ICT-partner kan Blosse zich volledig richten op waar het om draait: kinderen inspireren om tot brede ontwikkeling te komen door goed onderwijs en betrouwbare opvang.

