Mariska Jas, Castricum
Huidige functie: Projectmanager
Achtergrond: Cultureel Maatschappelijke Vorming (HvA)
Soms moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken. Dat deed Mariska toen ze merkte dat ze feeling voor IT-zaken had. Ze werkte op een interne servicedesk, waar ze veel schakelde met Nedvice wanneer er IT-problemen waren. Als haar team ergens niet uitkwam, belden ze Nedvice – en zo leerde Mariska het bedrijf kennen.
Ze had al snel door dat ze een klik had met IT gerelateerde zaken: problemen signaleren, meedenken, de vraag achter de vraag ontdekken. En doorgroeimogelijkheden bij haar toenmalige werkgever? Die waren er niet. Dus besloot ze gewoon te bellen met haar contactpersoon bij Nedvice. Dat leidde tot een open sollicitatie, wat overtuigingskracht van haar contactpersoon en uiteindelijk een gesprek. Geen standaard route, maar zo gaat dat bij Nedvice: als je de drive hebt, zijn er kansen genoeg.
Van servicedesk naar projectmanager
Mariska begon op de servicedesk, met de ambitie om door te groeien. Ze kreeg trainingen via Nedvice, haalde Microsoft-certificaten en groeide door naar project engineer met Microsoft 365 als specialisme. SharePoint omgevingen bouwen, processen verbeteren, klanten écht helpen – daar haalde ze energie uit. Maar ze zag ook dat er meer structuur nodig was: duidelijkheid in projecten, verwachtingen managen, zorgen dat iedereen weet waar ze aan toe zijn. En zo werd ze projectmanager.
Nu zorgt Mariska ervoor dat projecten soepel lopen. Ze is de schakel tussen klant en team, bewaakt de planning en zorgt dat zowel klanten als collega’s precies weten wat er speelt. Ook nieuwe klanten welkom heten, in beheer nemen en persoonlijk contact onderhouden hoort daarbij. Juist dat stukje dichtbij en fysiek contact maakt Nedvice anders dan veel digitale partijen – en dat past haar perfect.
Een echte Nedvicer
Mariska werkt inmiddels zes jaar bij Nedvice en heeft het bedrijf zien groeien van 12 naar ongeveer 45 collega’s. Binnenkort verhuist Nedvice voor de tweede keer sinds ze er werkt. Ondanks die groei blijft de sfeer informeel en persoonlijk. “Het voelt als een professionele vriendenclub,” zegt ze. “Niet hiërarchisch, open en altijd samen voor de klant.”
En dat ze als vrouw in een mannenwereld werkt? Daar staat ze eigenlijk niet bij stil. “Ik ben gewoon een van de Nedvicers.”
Ook groeien in IT?
Bij Nedvice draait het niet om de grootste zijn, maar om kwaliteit leveren en nét dat stapje extra zetten voor de klant. Of je nou een IT-achtergrond hebt of niet: als je de drive hebt, helpen we je verder. Vraag maar aan Mariska.
Bekijk de vacatures, of mail naar sollicitatie@nedvice.nl voor de mogelijkheden!